Wiedeń podróż – przewodnik turystyczny krok po kroku

Dziś mam dla was krótki post, bo już po podróży.

Decyzja o locie do Wiednia została podjęta bardzo spontanicznie.

Tym razem decyzję podjął mój narzeczony, bo Wiedeń to jego pomysł. Szukałam inspiracji gdzie byłoby napisane krok po kroku jak pojechać tam, gdzie co znaleźć itd. Nie znalazłam. A prawdę mówiąc szperać w necie głęboko mi się nie chciało i za bardzo nie miałam czasu. Dlatego też postanowiłam napisać ten post 🙂 Postanowiłam napisać krok po kroku gdzie co i jak żeby pierwszy raz wybrać się do Wiednia 🙂

Zgłębiając się w historię Wiednia mając tylko 1 dzień 😀 bo to spontaniczna decyzja zobaczyłam szereg ciekawych miejsc, które musimy z moją drugą połóweczką zobaczyć.

Przygotuję dla was cały kulinarny poradnik po Wiedniu 🙂

bierzemy tylko 2 standardowe plecaczki 🙂 a w nich, z racji tego, że są upały:

• bielizna na 2 dni,
  • krótkie spodenki
  • ja 1 sukienkę,
  • zapas mały kosmetyków i szczoteczka do zebów
  • krem po opalaniu i doopalania z filtrem (czeka nas dużo zwiedzania)
  • kapelusze 😀
  • woda mineralna na podróż -> chociaż w AUSTRIAN AIRLINES  zawsze dostaje się za friczko wodę sok, lub jakiś inny napój i coś słodkiego 😉
  • aparat fotograficzny

Droga krok po kroku:

1. Do Wiednia wybieramy się liniami lotniczymi AUSTRIAN AIRLINES
  2. We Wiedniu na lotnisku na poziomie 0 znajduje się informacja turystyczna, w której można otrzymać wszelkie poradniki, mapy oraz zakupić bilet Vienna City Card Trzeba pamiętać, że do Karty Vienna City Card należy dokupić dodatkowy bilet z lotniska i do lotniska 🙂 koszt 3,40 euro za 2 osoby w jedną stronę.
  3. Z lotniska we Wiedniu jedziemy do centrum OBB -> S7  Pociąg, który bardzo szybko jeździ, jest bardzo komfortowy. Są jeszcze inne pociągi np. CAT, jednak ten obowiązuje na kartę Vienna City Card i dopłaca się nie wielką różnicę 🙂
  4. Cel podróży to stacja : Wien Praterstern
    wiedeń krok po kroku jak planowac podróż do wiednia kuchnia smaku beautycooktravel.JPG 3 wiedeń krok po kroku jak planowac podróż do wiednia kuchnia smaku beautycooktravel.JPG 33
  5. Wysiadamy na stacji Wien Praterstern  i przesiadamy się do metra aby dojechać do hotelu -> Linia U2 – kierunek stacja metra MESSE-PRATER.Zrzut ekranu 2017-08-16 o 07.46.31
  6.  tym razem karta Vienna City Card obowiązuje – my kupiliśmy ją na 2 dni i mogliśmy jeździć dowolnymi środkami komunikacji.
  7. Jedziemy do hotelu, który wybraliśmy obok stacji metra, aby łatwo było nam się przemieszczać. Tym razem to Austria Trend Hotel Messe Wien Prater, o którym opowiem w innym poście. Znajduje się obok stacji metra i jest doskonale skomunikowany. Ten 3 gwiazdkowy hotel z dobrymi śniadaniami, i czystym pokojem jest idealny na takie wypady. Dodatkowo tylko tu wspomnę, że hotel znajduje się obok wielkiego wesołego miasteczka 🙂 Zresztą to był najtańszy hotel na booking.com w tym czasie 😉 około 70 euro ze śniadaniem.
    Odległość hotelu od ważnych punktów Zrzut ekranu 2017-08-16 o 07.42.47
  8. Opróżniamy nasze plecaki i wracamy do metra, aby jechać na stare miasto.
  9. Idziemy na Metro -> linia U2 -> Kierunek KARLSPLATZ . Wysiadamy na ostatnim przystanku czyli właśnie KARLSPLATZ.
  10. Możemy też przesiąść się na czerowną linię metra U1 -> i wysiąść na przystanku STEPHANSPLATZ -> wówczas ukaże nam się Katedra Św. Szczepana, która jest symbolem Wiednia. linia metro wiedeń jak podróżować do wiednia poradnik.pdf 1
  11. Kolejno polecam dłuuuugi spacer, bo od tego miejsca można rozpocząć swoje zwiedzanie po sercu Wiednia.wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny american cafe wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo austrain airlines wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo austrian airlines wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo austrian airlines katedra św szczepana wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny  wiedeń krok po kroku jak planowac podróż do wiednia kuchnia smaku beautycooktravel      wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny 3 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny 4
  12. Konieczny punkt to Hotel Sacher i Cafe Sacher. Niezwykłe miejsce z tradycją. Znajduje się obok Opery. Każdy, kto jest w Wiedniu powinien posmakować niezwykłego czekoladowego tortu Sachera. Wyśmienity wyszukany smak. Niestandardowe połączenie składników i ten aromat… lekko gorzkawa czekolada…coś cudownego.wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 3   wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 7 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 33 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 65 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 66 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel 222 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel b  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel ee wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel erer wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel gg
  13. Lody Zanoni & Zanoni trzeba odwiedzić to miejsce, jeżeli chcecie posmakować prawdziwych włoskich lodów z tradycją. Więcej o lodach w kolejnym poście, który przygotowuje.wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni 42 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni 555 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni 777 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni 5454 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni fdfd wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo 5 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo 22 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo 1212 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo 2222 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo aaa wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo beautycooktravel wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo cc wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo dddf wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo dsds wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo eew wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo ewew  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo rere wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo ss wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo
  14. Jedna z najlepszych knajpek gdzie miłośnik piwa poczuje się jak w niebie.  Cała gruba książka menu z wyborem piw.
    Niesamowite miejsce i nawet ja, która nie przepada za piwem znalazłam coś dla siebie 🙂 Wyborne piwo z truskawkową nutką.. Coś cudownego.  FULI STRAWBERRY ALE! Mel’s Craft Beerwiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo najlepsza kanjpka we wiedniu mel's 4  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo najlepsza kanjpka we wiedniu mel's 22 wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo najlepsza kanjpka we wiedniu mel's dZrzut ekranu 2017-08-16 o 08.42.50 Zrzut ekranu 2017-08-16 o 08.42.45
  15. Na lody przeznaczyłam inny wpis, gdzie szczegółowo opiszę te cudowności 🙂 Wiedniawiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni qw wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel rPyszne ciasto lodowe w Cafe Sacher Hotelu Sacher. Do tego pyszne pomarańczowe wino. Konieczny punkt obowiązkowy pobytu w Wiedniu.wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel ss  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel we wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel ww wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel yy  wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystycznyKolejna najważniejsza przekąska w Wiedniu. Klasyczna kiełbasa czyli  Wurst Wiedeński. Kiełbasa w bułce. Obok Opery Wiedeńskiej znaleźliśmy bardzo ciekawą miejscówkę, przy której musiałam zmienić buty, bo moje już „wyzionęły ducha” 😀 musiałam wyrzucić moje mega wygodne buty na koturnie korkowym. Patrzymy a tam uliczna miejscówka z właśnie Wurstem.. Mega sympatyczny pan i pyszne kiełbasy 😀 czego chcieć więcej bo zjedzonym tylko śniadaniu, upale 30C, zmęczonych nogach po długim spacerze… Niebo w gębie 🙂wurst kiełbacha w wiedniu wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo wurst kiełbacha wiedeńska wiedeń krok po kroku jak podróżować do wiednia przewodnik turystyczny sacher hotel lody zanoni zanoni piwo wurst kiełbacha wiedniu

Podsumowując nie wiem czy zauważyliście, ale nie napisałam nic na temat Mozarta 🙂 a przecież to jedna z najważniejszych postaci Wiednia. Pomijając fakt, że zmarł w biedzie i osamotnieniu w dzisiejszych czasach trwa jego kult. W każdym sklepie będziecie mogli kupić cukiereczki z wizerunkiem Mozarta, CZOKO MOZARTA 😛 czekolady mozarta, magnesy, koszulki wszystko… Całym tym trendem skusiliśmy się, aby zwiedzić Mozarthouse – który kosztuje 9 euro za osobę. I ku naszemu zdziwieniu… Osoby obsługujące to „muzeum” nie tylko słabo rozmawiały po angielsku.. ale również nie ma tam nic ciekawego do zwiedzania.. Rozczarownie, że straciliśmy 18 euro żeby oglądać praktycznie puste ściany i słuchać w słuchawkach opowieści.. Nic specjalnego. Warto te pieniądze przeznaczyć na inne muzea np. SISI Muzeum czy Belveder.

Łącznie przez 2 dni zrobiliśmy 34 kilometry pieszo na osobę .. straciliśmy około 2900 kcal 🙂

Zrzut ekranu 2017-08-16 o 09.22.45

A Wy byliście w Wiedniu? Macie jakieś przemyślenia? Polecane Knajpki? Piszcie 🙂

• ja byłam 2 razy i bardzo podoba mi się to miasto. Niesamowity jest ogród w Belvederze. Mam tam rodzinę i oglądając te zdjęcia aż zaczęłam za nią tęsknić